جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تبریز

حوزه/ نشستی به منظور هماهنگی در راستای رسیدگی به پرونده های اختلافات خانواده و طلاق در راستای حمایت از خانواده به میزبانی امام جمعه شهرستان مرند و با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس دادگاه خانواده و روحانیون مصلح در امر صلح و سازش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشستی به منظور هماهنگی در راستای رسیدگی به پرونده‌های اختلافات خانواده و طلاق در راستای حمایت از خانواده به میزبانی امام جمعه شهرستان مرند و با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس دادگاه خانواده و روحانیون مصلح در امر صلح و سازش برگزار شد.

گفتنی است امام جمعه مرند در این دیدار با اشاره به نقش مهم قوه قضائیه در امنیت ملی گفت: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی سبب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی است و امیدواریم دستگاه قضایی در راستای رفع مشکلات جامعه علی الخصوص آسیب های اجتماعی،اخلاقی با هدایت وهمراهی روحانیت و نخبگان جامعه و همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش مؤثرمضائف داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند همچنین خاطر نشان کرد : به ‌منظور کاهش طلاق و افزایش میزان صلح و سازش در بین زوجین دارای اختلافات خانوادگی در معرض طلاق تاکنون اقدامات خوبی از سوی دادگستری با همکاری دفتر امام جمعه انجام شده است که بیش از ۲۰ مورد از این پرونده ها با همکاری روحانیون حل و فصل شده است و انتظار می رود این روند تداوم یابد تا شاهد کاهش هرچه بیشترنرخ طلاق در شهرستان باشیم.

از دو سال گذشته تاکنون تعداد قابل توجهی پرونده اختلافات خانوادگی توسط امام جمعه و روحانیت مصلح با مدیریت امام جمعه منجر به صلح و سازش شده است که طبق آمار سال گذشته شاهد کاهش ۲۵ درصدی در آمار طلاق این شهرستان بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha